BRA Veronica Palm, om en modern familjepolitik


Äntligen vågar vi sossar prata om familjepolitik utan att betraktas som bakåtsträvande borgare som vill låsa fast kvinnan i hemmet.

En modern familjepolitik handlar om trygga självständiga vuxna som får stöd av andra i samhället för att klara av sin föräldraroll.

En modern familjepolitik bygger på att ta ansvar som mamma och pappa för sina barn. Frånvarande pappor som jobbar över för att få familjens ekonomi att gå ihop när mamman går ner i arbetstid, är inte modernt. Det bygger på bra förskola med hög kvalité, kunskap i skolan och bra fritidshem. Men också tid för barnen för såväl ensamstående föräldrar, som mammor och pappor.

Dessutom handlar det faktiskt om en bra äldrevård. Vissa konservativa krafter (så som moderatkvinnorna) vill att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om sina föräldrar.

Men det ska jag återkomma till i kommande bloggar när jag får mer tid


Palm i svd


Kommentarer
Postat av: seekstromd

Moderna familjepolitik stavas. Valfrihet, när ni slutar försöka bestämma hur jag och min fru skall leva våra liv, skall jag överväga att rösta S igen.

Lycka till med förändringen.

2008-05-20 @ 14:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0