Länge sedan jag skrev om tågförseningar

För drygt ett år sedan slutade jag att blogga över min frustration över att tågen var försenade så ofta. Då hade jag gjort 20 blogginlägg om förseningarna

Jag slutade inte för att tågen kom i tid, utan för att jag tröttnade. Då hade jag inte kunnat skriva om någonting annat. Denna vinter känns det som att tågförseningar är det normala. Det går inte att lita på någon tågtid eftersom det alltid kan inträffa något.

Ett felpackat timmertåg, snö i växlarna, ingen elförsörjning när ”elamen” tappat kontakten, is, bromsar som fryser osv allt kan inträffa.

Nu blir frågan återigen aktuell eftersom det blir flera IP debatter och utfrågningar i Riksdagen den närmaste tiden.

Vi får se vad som kommer ut av det. En sak vet jag i alla fall i förväg, den borgerliga regeringen kommer inte ta ansvar,  de kommer i vanlig ordning skylla på andra,

låt mig gissa rangordningen på vems felet är enligt de borgeliga:

1. Socialdemokraterna,

2 SJ,

3 Banverket,

4 Vintern

5 Övriga tågoperatörer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0