Det var ju inte Mona som var problemet

Nu tvingas vår första kvinnliga ordförande bort och jag tycker det är så sorgligt.

Det är väl inte bara hennes fel att vi inte förmådde förnyas från valförlusten 2006.

Vi är väl många som bär ansvaret för det.

Värsta scenariot är att Mona slutar och allt fortsätter som förut. Men vad har partisekreteraren för ansvar, vad har resten av VU:t och partistyrelsen för ansvar?

Den öppna striden som vi sett den senaste veckan är inget annat än en katastrof för oss alla.

Jag vill att fler avgår med Mona eftersom det inte räcker med att byta en person.

Jag vill ha ett parti som sätter ideologin, rättvisan och jämlikhet främst.

Ett parti som är förändringsbenäget, eftersom stagnation är samma som slutet.

Tillväxt och förutsättningar för tillväxt som kombineras med en modern fördelningspolitik.

Så kom igen nu betong häckar, lyft på er och gå hand i hand med Mona, hon visar er vägen


Kommentarer
Postat av: lars

Jaha, skall du också avgå?

2010-11-14 @ 17:53:09
Postat av: awn

Jag har länge sagt att Mona är den enda orsaken till att jag inte går med i Vänsterpartiet. Nu har ni visat att ni är ett mansgrisparti utan dess like och lika gärna kan gå med i Alliansen på en gång.

Detta förlåter jag aldrig SAP för! Aldrig någonsin!

2010-11-14 @ 17:54:58
Postat av: Svalin

Precis som du skrivit är det inte enbart Mona som har varit problemet. Även andra inom partiet måste väl rimligtvis vara ansvariga dem med, för Mona har väl knappast varit en enväldshärskare.

Postat av: Monica

Svar till Lars, jag sitter inte i partistyrelsen, inte VU:t, jag är inte distriktsordförande. Men jag är ordförande för S-kvinnor i Skövde, är det det du vill att jag ska avgå ifrån?

2010-11-14 @ 18:14:51
Postat av: Vysotskij

Väl rutet Monica! Jag tillhör en vänster bortom Socialdemokratin, och kanske tom. Vänsterpartiet, MEN jag har så lite respekt för den kampanj som förts mot Mona som inte är annat än Mansgriseri. Ska man kritisera Mona så är det av ideologiska skäl inget annat, men som sagt, gräsligt sättet hon hatats bort på!



Själv hoppas jag på en stor splittring av Socialdemokratin och Vänstern,och ett pånyttfödande av ett starkt Antikapitalistiskt, feministiskt och ekologiskt parti.



Mvh

2010-11-14 @ 18:17:23
URL: http://vysotskij.wordpress.com/
Postat av: Fredrik

Men kan inte du satsa på att bli partiordförande då? Det skulle vara en frisk fläkt av guds nåde!

2010-11-14 @ 18:23:46
Postat av: Tobias Schelin

-- You have been mentioned in a blog -- Tobias Schelin: Ett klokt och beklagligt beslut av Mona Sahlin [..] Fotnot: Noterar att Monica Green, riksdagsledamot (s), skriver i sin blogg att fler än Mona Sahlin bär ansvar för valresultatet och att därmed borde även fler göra Mona Sahlin sällskap på hennes vandring. [..] http://schelin.blogspot.com/2010/11/ett-klokt-och-beklagligt-beslut-av-mona.html

Postat av: Christian Danälven

Monica! Bra att Du säger ifrån!Alla hatkampanjer från partikamrater m fl upphör kanske.Nu har man visat vilket omänskligt betongparti man är.Min röst kommer Ni ALDRIG mer att få.Mona var en elsdsjäl som förtjänade bättre!Vet sjufalt hut!

2010-11-14 @ 19:34:56
Postat av: Sven

Ja, det är hemskt vilket kvinnohatarparti sossarna är.

Jag och min fru hade stora förhoppningar men dom har ni slaget nu. Vi är mycket besvikna på alla i riksdag och parti som knäckt Mona. Fy!

2010-11-14 @ 19:59:52
Postat av: Mansgrisig betonghäck

Apropå sexism: Varför bedrev inte alla dessa S-kvinnor som jublade när Mona blev partiledare en bättre valrörelse? Varför lyckades de inte med att övertyga Sveriges kvinnor att rösta på Mona? Nästan lika många kvinnor röstade på Alliansen. Är inte det ett nederlag?

2010-11-14 @ 20:14:52
Postat av: Johan

Alla socialdemokratiska politiker som inte har haft (och utövat) ett hederligt arbetarjobb under de senaste 5 åren borde avgå. Vi kan inte ha personer som inte verkligen vet hur det är att vara arbetar som representanter för ett arbetarparti. Mona har inte gjort ett ärligt handtag de senaste 30 åren. Samma sak gäller merparten av alla socialdemokratiska politiker. De borde avgå omedelbart. För alla riktiga arbetares skull!

2010-11-14 @ 20:41:07
Postat av: Maria

Hej,

Vill bara säga, att jag är enig med dig - det är inte bara Monas fel!

Hoppas att det kommer in nya frisk/a person/er som orkar bära det tunga ansvaret som det innebär att arbeta i toppen.

/ Maria

2010-11-14 @ 22:01:06
Postat av: lars

Monica: Riksdagen kanske? Det finns väl säkert ung förmåga bakom dig på listan? Du har ju suttit rätt länge. Är du verkligen en förnyare?

2010-11-14 @ 22:09:35
Postat av: Rasmus Svensson

Du vill att fler ska avgå.



Du vill att partiet ska sträva efter förändring.



Du har samtidigt en vilja att partiet ska vara detsamma.



(Wait for it, see how long untill she figures it out).



"Skämt" å sido så hoppas jag att du stannar och faktiskt kommer på vad du vill förändra. Att det inte är bra att stagnera har du ju iaf listat ut. Nu gäller det bara att lista ut vad som ska förändras!

2010-11-14 @ 23:14:45
Postat av: Klas

Själv står jag utanför partiet, men ser hellre er i regeringsställning än det borgerliga alternativet.



För mig var detta väntat. Jag ansåg att Mona var fel val för fyra år sedan och var då övertygad om att det skulle leda till en valförlust 2010.



Mona har inte misslyckats som partiledare för att hon är kvinna. Hon misslyckades pågrund av sin politiska historia. Folk har inte haft förtroende för henne, så enkelt är det.



Tyvärr blev hon partiledare mycket på grund av sitt kön. Det var så viktigt för er att få en kvinnlig partiledare att ni till slut valde Mona trots hennes brister när inga andra alternativ fanns.



Jag hoppas verkligen att ni får ordning på partiet nu och går stärka till nästa val.



Ni har förlorat två val i rad till stor del orsakat av era partiledare. Gör inte samma sak en tredje gång.

2010-11-15 @ 09:32:27
Postat av: Bert

Håller inte med dig. Det var ett enormt misstag att tillsätta Mona Som partiledare, en med skrupler en som snackar Stockholmsslang en som småflinar jämt.

Om hon sedan är en bra politisk talare har ingen betydelse.Folket märker inte det.

25-30% unga röstar inte på henne. De röstar på den "häftige" Jimmy Åkesson som är en stark ledare som inte backar.Men SD-s röster hadeSossarna vunnit valet.

Där måste man plocka röster så enkelt är det.



Mona som påstår man hade fel politik är helt fel ute. Man måste försvara den politik som fanns samt den som är lagd.

Ett sorgligt kapitel är att Vanja var vid Monas sida i slutspourten av valet.

Två damer som inte är rumsrena sådant kan inte få annat än dåliga följder.

LO-s Vanja måste även hon bort.

Hennes utsago att det bör bli en kvinnlig partiledare är också fel.Dessutom har hennes tidigare svammel inge´n lyssnat på för det låter inte trovärdigt det hon säger.



jag vill ha den bästa tänkbara som ledare.

om det är en kvinna eller karl må vara.

Bara det är en färgstark person.



Jag tror dessutom på att det ska vara en yngre populistisk person.

En typ som Peter Jide och Tilde paula i samma skrud.

D.v.s en som är populär bland unga och samtidigt en som är ödmjuk och trevlig som Tilde Paula som lockar äldre väljare. En som kan

köra ner Reinfeldts falska nuna i skoskaften.

2010-11-15 @ 10:31:05
Postat av: Henrik Vallgren

Det blev ungefär som jag tänkte mig i somras: (s) förlorade valet på samarbetet med kommunisten och Mona får ta konsekvenserna, trots att hon var emot samarbetet. Hade det funnits rättvisa så hade de som pläderade för samarbetet också tagit sitt ansvar men så blir det nog inte ...

2010-11-15 @ 12:17:34
URL: http://nyspråk.se/politik
Postat av: lars

Stor idé att kommentera här när man modereras bort, trots att inlägget inte alls var särskilt spetsigt.

2010-11-15 @ 19:55:04
Postat av: Månika Qvist

HEJ GREEN JAG TYCKER DU ÄR DUKTIG!!!!!

2010-11-16 @ 18:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0