It can only be better

 Det började inte särskilt bra med min resa till Quebec, men nu är jag här och det ska bli mycket intressant att följa debatterna om jämställdhet i världen, demokrati, mänskliga rättigheter mm.

 

Men resan hit blev onödigt lång och onödigt krånglig. Det började med att planet var försenat från Arlanda p.g.a dimma i London. Jag missade planet till Montreal, fick stanna kvar i London tills nästa eftermiddag då jag kunde ta ett plan till Ottawa för att byta till Quebec.

 

Efter den långa resan hade jag redan missat mitt första sammanträde med mellan östern kommittén men skulle nog ha hunnit till den högtidliga invigningen, om min resväska varit med på bandet men den var tydligen kvar i Ottawa.

 

Jag tog bussen mot centrum och döm om min förvåning när jag kom fram till hotellet. Då fick jag veta att de inte hade kvar mitt rum till mig eftersom jag inte hade drygt upp dagen innan. Tillslut fixa det sig, jag fick ett rum och somnade mkt gott efter en långa resan.

 

Nu ser jag fram emot att delta i debatterna och naturligtvis hoppas jag på att resväskan dyker upp inom en snart framtid Fortsättning följer

********

 It didnt started so very good with my trip to Quebec. My flight was delayed due to fog, I had to stay in London one day, my bag was not on the plane and the hotel room was canceled because I had not arrived at the appointed time

But now I'm here and it will be very interesting to follow the debates on gender equality in the world, democracy, human rights and so on.

It can only be better


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0