Hej då New York, Heja Skövde

 
 
 
 Efter några oerhört intressanta och givande dagar i New York var det dags att dra vidare.

Innan hemresan från IPUs konferens i FN-skrapan tog vi tunnelbanan till Harlem och njöt av fantastiskt gosspel. Dag var stor skillnad att gå ner i tunnelbanan vid tjusiga Blommingdale på Lexinton aveny och komma upp 65 kvarter bort. Även om Harlem är betydligt fräschare och tryggare nu än för några år sedan, är det betydligt fattigare och ruffigare än centrum och södra Manhattan.

I vilket fall som helst blev vi mottagna med öppna armar av goospelkören och det svängde rejält om tanterna som sjöng.

Nu är det hemresa som gäller, om flyg och tåg som de ska är jag i hemma Skövde måndag eftermiddag.


Då är det Green-kontakt på Hertig Johansgata 24, välkomna att fika med mig någon gång mellan 15-17, jag berättar gärna mer om New York besöket, eller så diskuterar vi aktuell politik det avgör besökarna.

På kvällen ska jag titta på handboll i Arenan och naturligtvis heja på Skövde. Socialdemokraterna är matchvärdar den här gången, kanske ses vi där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0