Göta Kanalsimmet Yes or NO?

 

Varje år brukar jag simma Göta Kanalsimmet och det är något jag sett fram emot även i år.

Det brukar var ett kul jippo där vi simmar i kanalen med start och mål i den fina Vänerorten Sjötorp.

Publiken följer med oss längs kanalkanterna och tittar på när vi dyker i, simmar fram till första slussen, tar oss upp på kanten, springer förbi slussen, dyker i och simmar till nästa sluss osv.

 

Men men i år har jag drabbats av musarm eller tennisarm. Jag har haft ont i höger armen i över en vecka nu, armen är svagare än vanligt och jag får ont när jag rör den. Jag har hoppats in i det sista att det skulle gå över till i dag eftersom jag vilat från dator, armträning mm. Tyvärr har det inte gett med sig. Nu har jag även provsimmat i ”min” Boulognersjö och inser att det inte fungerar att ta i för mycket.

 

Därför har jag tvingats bita i det sura äpplet, ringt arrangörerna och kastat in handduken.

OK jag vet det finns betydligt värre händelser än att jag inte kan simma årets Göta Kanalsim men jag tycker ändå det är lite trist. Jag får se fram emot andra roligare grejer, så som valrörelse, springa stadslopp och njuta av det fina vädret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0