Stöd förlossningsskadade kvinnor i Etiopien

 

 

Den 26 juli åker min kollega Elisabet Abrahamsson och jag till AddisAbeba för ett internationellt möte för flera länders insamlingsstiftelser som stödjer Stiftelsen Fistulasjukhuset i Addis. 

De opererar kvinnor med fistula skador efter förlossningar. 

Jag tänker ta med saker till barnen typ målarböcker, kritor, pennor, suddgummi, pekböcker, gosedjur och kläder samt till kvinnorna kläder, hygienartiklar, tandborstar, necessärer, schampo och balsam och tvål kanske och annat man kan tänkas behöva när man är på sjukhus. 

Vill du vara med och stödja? Köp och lämna till mig, skriv till mig så gör vi upp om tid och plats eller swisha en slant så handlar jag.

Swish till mig för inköp är 0705304210  - Tack för ditt stöd! 

Stöd vår stiftelse! 

Stiftelsen Fistuleasjukhuset samlar in pengar för att stödja sjukhusen i Etiopien inklusive Desta Mender som är ett rehabcenter och ett college för barnmorskor. Organisationer i åtta länder arbetar för att stödja verksamheten vid huvudsjukhuset i Addis Abeba. Här finns plats för 140 patienter, operationssal med fyra operationsbord, röntgen, laboratorium, apotek, lokaler för sjukgymnastik och undervisning mm. Det finns kök, bibliotek och klassrum, jämte rum och bostäder för personal och besökare. En BB-avdelning har byggts till, då gravida patienter, som en gång opererats för fistula skador, måste förlösas med kejsarsnitt.

Dessutom stödjer vi de fem filialer som finns runt om i landet och barnmorskemottagningar. 

Läs mer på: https://fistulasjukhuset.org

 Vill du också vara med och stödja? 

Swisha: 1239002965.

😍 270 kronor bekostar näringsrik kost under en kvinnas hela sjukhusvistelse.

😍 300 kronor bekostar en kvinnas sjukgymnastik efter operation.

😍 4000 kronor bekostar en fistulaoperation, som förändrar en kvinnas liv.

 Siffrorna anger en genomsnittskostnad. Din insättning fördelas av sjukhuset för att användas där de gör störst skillnad. Beloppet är helt valfritt.

 

Jag kommer att skriva om resan, om mötet med övriga organisationer: Partners International Meeting, förkortat PIM, om den verksamhet jag får möjlighet att besöka och mycket annat här på min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0