Observationsinsatsen i Bulgarien fortsätter

(null)


Bulgarien har cirka 7,1miljoner innevånare. Idag ska jag, efter noggrann utbildning om hur valsystemet går till, lämna den fina huvudstaden Sofia med sina 1,2 miljoner invånare.

Vi 150 valobservatörer från 18 olika länder placeras ut i sju olika distrikt och kommer att bo i små och stora städer på en mäng platser över hela landet.

Jag ska åka buss i sju timmar för att ta mig till Varna som är den tredje största staden 45 mil från Sofia. 

Det ska bli intressant att ta del av den delen av Bulgarien vid kusten av Svarta havet.  Det sägs att det finns en lång historia, bebodd innan grekernas Odessos som ska ha varit 580 år före vår tideräkning. Varna har varit en viktig handelsstad precis som Konstantinopel, Venedig och Dubrovnik.

Efter den långa bussresan ska vi försöka rekognosera oss och ta reda på var vallokalerna ligger. 


     


Kommentarer
Postat av: Ingrid Tollin

Bra att du orkar med ett dygns tufft och viktigt arbete. Du är verkligen en stålkvinna! Så bra också att du är på en historiskt spännande plats.
Ska bli intressant att se hur valet går.

2023-04-02 @ 10:17:07
Postat av: Monica

Tack Ingrid
Jag tycker det ar viktigt for demokratin och intressant

2023-04-02 @ 11:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0