sommar, sol och inte alltid vid datorn...

Jo,. jag var i Tyskland  och såg fotboll i Munchen i helgen. Det blev ju som bekant ett svidande nederlag. Jag befann mig i vid Maria platz. Mitt i stan och såg matchen på storbild tillsammans med 1000 Tyskar. Vi var ca 15 svenskar. Det var stor glädje vi fick se och lite besvikelse från oss. Men kul att få uppleva all den uppståndelse med fyrverkerier, bilkaravaner, enorm lycka som alla tyskar visade.
Men, men livet går vidare. Jag är inte nära en dator så ofta och tvingas tyvärr stänga av kommentarerna eftersom der smyger sig in SPAM även på bloggen. Jag önskar alla en skon sommar och kommer snart att uppdatera oftare igen, tills dess ha de´

Monica




påväg ut med hojen

påväg ut med hojen
Ikväll har trafikutskottet träffat SMC, Sveriges Motorcyklister och andra entusiaster. Vi åkte ut på fina vägar utanför Stockholm och njöt av sommarkvällen. Vägen till kvällens mål - Sånga-Säby, gick genom vår vackra huvudstad till Mälaröarna med kurviga småvägar ut mot Färingsö. Väl framme grillade vi korv och hamburgare. Vi pratade också om säkerhet, mopedålder, körkortsutbildning, privatisering av trafikskadeförsäkringen som höger alliansen vill införa (vilket medför en fördubbling av försäkringspremien) m.m.
Vi hade mycket trevligt



Monica

Bland de främsta inom IT, kul kuriosa

När tidningen Computer Sweden presenterar lista över It-Sveriges mäktigaste kvinnor
http://computersweden.idg.se/2.139/1.46922;jsessionid=54ACEE861821229F63917BA210A80344
Så finns jag med där. Det är viktigt att driva folkbildningskampanj för de som står utanför IT-samhället, Hem-pc-reformen och mer användarvänlighet inom IT m.m. Att jag då av rena farten själv hamnar på plats 17 av de 50 toppkvinnorna ser jag som kuriosa men kul sådan...

Monica.nu


RSS 2.0