Hägglund räckte ut tungan i kammaren

Jag kan förstå att Göran Hägglund blir trött på att bli påmind av sin fadäs i partiledardebatten.

Då när han påstod att arbetslösheten har minskat med 100 000 trots att det är precis tvärtom.

Jag kan också förstå att han blir trött på att höra sanningen om att 25 000 anställda försvunnit från välfärdssektorn.

Jag kan till och med förstå att han inte vill kännas vid att klyftor ökat och att barnfattigdomen ökat.

Men han går betydligt över gränsen när han räcker ut tungan från sin talarstol när jag gör mitt sista inlägg i dagens interpellationsdebatt.

Han har rätt till, och ska, hävda sin uppfattning och stå för sin politik.

Men han ska inte räcka ut tungan i Riksdagens kammare.

Göran Hägglund är en offentlig person och borde veta bättre.

Det är inte Okej att en minister beter sig på det sättet.


Har skrivit om det på newsmill


Kommentarer
Postat av: Annika Högberg

Det känns som ett så uppenbart exempel på att hjärna och argument tryter. Och tungan tar vid. I kammaren ska det väntas respekt. Ge dig inte utan en ursäkt.

2010-03-09 @ 14:34:22
URL: http://annikahogberg.blogspot.com
Postat av: Tobias

Tro det eller ej, men politiker är trots allt bara människor. Precis som du och jag. Ha lite förståelse för att Hägglund är pressad, då hans parti knappt når rikstagsspärren i opinionsmätningarna.



Det här påminner mig om när en krönikör från expressen fick fingret av Lars Ohly i direktsänd TV. http://www.expressen.se/1.421225



Fast en ursäkt för agerandet vore på sin plats.

2010-03-09 @ 15:54:39
Postat av: Johan

Håhåjaja, förra gången var det Mats Odell som var dum mot dig nu är det Göran Hägglund. Måste vara jobbigt att vara politiker om man samtidigt är så liten och lättkränkt.

2010-03-09 @ 16:09:41
Postat av: Peter Friberg

Tyvärr går det inte att se på Riksdagen WebTV att Hägglund räcker ut tungen. Däremot så märks Monicas ilska när hon påstår att han gör det.



Vidare noterade jag att Monica Green satt och hånlog under nästan hela interpellationsdebatten, samt vilket raljerande över Göran Hägglunds eventuella kunskaper.

Hade jag fått höra Monica raljera så mot mig i en debatt så hade bett henne lämna salen för att lära sig hyfs och fason.

2010-03-09 @ 16:45:31
URL: http://blogg.tidaholmarn.se
Postat av: Blått blod

Åt dig hade han gärna fått räcka finger...

2010-03-09 @ 19:33:33
Postat av: Rulle

Är du verkligen säker på att han pekade tungan åt dig. Han kanske hade ätit en munk och behövde slicka sig om munnen?

2010-03-09 @ 23:35:18
Postat av: Johan Eriksson

Ditt sätt att bedriva politik får betraktas som en smula alternativt.

2010-03-10 @ 09:05:57
Postat av: Pelle

Göran Hägglund borde kanske ta jobb på cirkus som pajas !?. :)

2010-03-10 @ 09:09:22
Postat av: Ulf Severinus

Lyssna på hur Monica förklarar vad som hände. Förvirrat, är nog det mest positiva man kan säga.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6750403.ab

2010-03-10 @ 09:27:20
Postat av: Ingemar E L Göransson

Se min kommentar: http://ingemarnyabloggen.blogspot.com/2010/03/leve-barnasinnet.html

2010-03-10 @ 10:50:57
URL: http://ingemarsblogg.webblogg.se/
Postat av: Callisto

Ulf, tack för länken. La upp den på Twitter. :) STORT leende här, trots min koffeinabstinenta eftermiddagskoma.

2010-03-10 @ 15:06:44
URL: http://bitchbloggen.blogspot.com
Postat av: klas

Välfärdsektorn????



Vilket underbart ord, varför inte säga vad det är;

Statlig sektor, eller kommunsektor.



Typisk sosseretorik



Klas

2010-03-10 @ 20:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0