Vad var det jag sa???

 

Jojomen nu ska alla domedagsprofeter och belackare berätta om att de redan då och så sa att s skulle förlora.

Men som sagt, jag bärs av övertygelsen om att Sverige ska hålla ihop inte som nu slitas isär.

Jag deltog inte i valrörelsen för att jag trodde att vi skulle förlora. Jag jobbade stenhårt för det jag trodde på nämligen valseger

Nu när orättvisorna ökar mellan män och kvinnor, mellan rik och fattig, mellan stad och land och mellan frisk och sjuk så skapas också grogrunden för främlingsfientlighet.

Så länge vi hade trygghet och små skillnader kunde vi hålla rasisterna stången.  Nu lyckas de köra in en kil mellan äldre och de som flytt hit från krig, förtryck och naturkatastrofer.

Kanske lite för tidigt att spekulera i vad som ska hända i detta kaos men att det behövs ett stort engagemang och folkrörelsearbete för att föra kampen mot främlingsfientligheten som ätit sig in även i Sveriges Riksdag.

Jag för min del vill ha den bästa ledaren kvar nämligen Mona. Jag förstår mig inte på folk som tycker att det är hon som ska sluta. Hon är den starkaste, mest rutinerade och mycket bra på arbetet mot just främlingsfientlighet. .

 

ab 2 3 expr svd 2 dn


Kommentarer
Postat av: Thomas

Svenska folket har röstat för solidaritet. Vi är solidariska med alla de som går upp i ottan och tar sig till jobbet och kämpar, med alla företagare som ser till att det över huvudtaget finns något välstånd att fördela, ofta med obetalda arbetstimmar på helger och kvällar. Vi är solidariska med alla pensionärer som jobbat sig till sina hus och egendomar och som inte ska behöva straffskattas för dessa redan beskattade ägor, vi är solidariska med alla brottsoffer som inte uppskattar halverade strafftider, vi är solidariska med lärarna som vill ha lugn och ro i skolan, vi är solidariska med dem som tillför svett och resurser och som inte räknar med att "någon annan" ska betala deras utsvävningar, vi är solidariska med barnen som behöver 100-lappen till utflykten i skolan genom att mamma och pappa äntligen får lite mer pengar kvar i plånboken.

Det är riktig solidaritet det!!

2010-09-20 @ 14:02:52
Postat av: Magnus Söderberg

Ehhh....?



20:e september "Nåbart mål"

18:e september "Om 24 timmar får Sverige sin första kvinnliga statsminister"

13:e september "Rödgrön seger"

27:e augusti "Hon tar över efter Reinfeldt"

20:e juni "Alliansen ramlar ur Rosenbad"



för att bara välja några av dina tidigare bloggposter som tydligt visar att du visst trodde att (s) skulle förlora. Jättetydligt.

2010-09-20 @ 17:22:34
Postat av: Monica

Absolut, precis som jag skrev i bloggen så deltog jag i valrörelsen för att vinna för att jag vill ha en mer jämlikt samhälle där vi sätter jobben först inte bara lovar eller skyller i från sig

2010-09-20 @ 18:39:27
Postat av: sten

Måna är helt slut som sossepolitruk. Måna har en IQ motsvarande en apa med Downs syndrom. Sluta för fan att fjäska för något som inte gäller idag.

2010-09-21 @ 17:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0