Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

Hej

Idag har jag delat ut flygblad vid slussen. Det var kallt och tidigt men viktigt att få berätta om socialdemokratisk politik. Att vi måste ta krafttag mot arbetslösheten, att vi jobbar för välfärd för alla inte bara för några, att trygghet ger tillväxt. När jag sedan gick till Riksdagen för att tina och värma upp händerna innan voteringen kändes det både kul och bra. Kul därför att många ville prata politik, bra därför att solen var på väg att väcka våren.

Visst kan det vara lite motigt ibland när det är turbulent och påhoppen blir grova. Men i huvudsak är det fantastiskt stimulerande och roligt att vara socialdemokrat. Tidigare i veckan var jag dels på Kinnarpskontorsmöbler och dels på Marbodal i Tidaholm. När jag träffade träindustriarbetarna där kom det upp frågor om Sveriges ekonomi, om den låga räntan som gynnar både låntagare och företag. Om 3:12 regeln som ska reformeras, om hur vi satsningen på fler vuxna i skolan används i kommunerna. m.m.

På Marbodal ställde jag frågan om vem de tyckte skulle vara socialdemokraternas partiledare.

Svaret blev Göran Persson. De ville dessutom att alla vi andra slutar tjata om partiledarfrågan och koncentrerar oss på politik i stället. En uppmaning som jag tog fasta på. Nu ska jag på hearing här i Riksdagshuset om alternativa energikällor.

Vi hörs

Monica


Kommentarer
Postat av: Amela

Du skriver att det kan vara motigt när påhoppen blir grova. Det kan jag förstå, men vad menar du då? Är det ett vanligt problem i riksdagen med grova påhopp, eller vad menar du?

Har ju hörd att Göran Persson har en lite dålig stil med kvinnor han träffar i politiken, så det är kanske det du menar?

/amela

2005-04-21 @ 18:42:24
Postat av: Erik

Hej Monica, kul att du har startat en blogg!
Jag skulle vilja veta din syn på solidaritet på 2000-talet?

// Erik

2005-04-21 @ 19:15:58
Postat av: Christer Winbäck

Hej Monica.
Roligt att du har startat en blogg.
Hoppas den blir framgångsrik.
Vi kanske skall ta några av våra kommande debatter här som ett komplement till tidningar mm?
Med vänliga hälsningar
Christer

2005-04-21 @ 21:12:18
Postat av: doris johansson

Va´ bra du va i din debatt om stormen i förra veckan. Vi skulle
ha´flera som dig som tog sig ann frågorna på
ett ödmjukt med bestämt sätt. Lycka till i fortsättningen.

2005-04-22 @ 13:35:49
Postat av: Tomas Jonsson

Hej
Beundrar dig för att du står ut med de där folkpartisterna, de använder en så låg debatt nivå.
Stå på dig
Tompa

2005-04-22 @ 13:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0