Grattis Emma, Carro och Kajsa – Vilka fantastiska VM-hjältar!

Visst är det härligt att få följa friidrotts-VM med Svenska framgångar som vi vill ha mer av under veckan. Det går bra för Svensk ekonomi också men det är inte så många som hurrar för det just nu. Det krävs mer av oss socialdemokrater för att vara nöjda.

I tisdags mötte jag oppositionsrådet i Tibro Anne-Marie Wahlström. Vi har tidigare besökt träindustrier i Tibro Anne-Marie och jag och hört farhågor om det nya sjukförsäkringssystemet. Därför kunde vi glädjande nog nu presentera den nya rapporten om att småföretagen blivit vinnare. Högkostnadsskyddet och fribeloppet är ett skydd för våra småföretag i det nya medfinansieringssystemet.
Arbetsgivare med få anställda har så lite sjukskrivningar att de inte behöver betala något alls i det nya systemet. Trevligt att få presentera positiva nyheter. Dessutom minskar sjukskrivningarna överlag och den inhemska konsumtionen ökar. Det är bra för det ger ytterligare satsningar på sysselsättningen. Fler  jobb för både ungdomar och långtidsarbetslösa planeras med den kommande höstbudgeten. Men det behövs också fler inom äldrevården m.m.
Mycket att ta itu med, med andra ord. Det ska verkligen bli kul att få vara om allt det som i hösten. Med budget, kyrkoval, Skaraborgs valupptakt, partikongress tillsammans i glada vänners lag.
Hoppas ni ser fram emot det lika mycket som jag, dessutom hoppas jag att ni kan vara med och njuta av en och annan  kräfta i augustinatten.
Monica
PS på min hemsida finns ett uppropp för fler kvinnliga chefer. Det är precis som på andra områden i samhället för få kvinnor på toppositioner. Gör en insats skriv på och engagera dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0