Heja Sverige

Debatten fortsätter om hur vi ska klara att ha god service, jobb och trygghet trots att företag flyttar, människor resor och gods förflyttas runt hela i hela världen. Socialdemokraterna som hade sin dag i Almedalen under onsdagen, genomförde många seminarier som handlade om just dessa tuffa utmaningar. Jobben stod i fokus. Att vi har många livaktiga företag och att kommuner har möjlighet att anställa för god kvalité i vården och i skolan är oerhört viktigt. Därför måste vi hela tiden se till så att vi klarar oss i konkurrensen, har fortsatt bra villkor och ordning i ekonomin. Dessutom behövs trygga människor, för trygga män och kvinnor vågar mer. Man ska inte behöva gå från sitt hus om man blir arbetslös eller sjuk. Därför blev "trygghet i förändring" blev ett begrepp här på Gotland.

Jag var med om något oerhört roligt när Public Service serverade politisk satir i Wisby Hotells trädgård. Med mycket humor och satir underhöll Public Service gänget, kända från radioprogrammet "Godmorgon, världen!". I allmänhetens tjänst sammanfattade och kåserade Erik Blix, Mattias Konnebäck samt imitatörerna Göran Gabrielsson och Rachel Mohlin. Det blev många skratt när de drog sketcher om Maud Olofssons hurtighet, Göran Perssons överlägsenhet och moderaternas försök att klättra upp ur högerbunkern till att bli allmänt populära.

Jag kan försäkra att oavsett vilket parti eller vilken politisk uppfattning åskådarna hade så skrattade vi både gott och länge. Å visst hjälper det mycket att kunna se det humoristiska i tillvaron. Ett gott skratt förlänger livet, dessutom vill jag tillägga att det är betydligt lättare att lösa utmaningar om man är på gott humör.

Ett strålande gott humör var Marita Ulvskog på när hon talade. Många frågar varför Göran Persson inte var här. Jag för min de tycker det är personfixering från media. Att det finns fler duktiga män och kvinnor som kan tala och samtala ser jag som en styrka.

Nu ska jag ner till stranden för att se om det går att bada

Simma lugnt, vart ni än befinner er

www.monica.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0