Nej, jag är inte släkt med Åke Green

Nej jag är inte släkt med Åke Green, jag tar avstånd från hans fruktansvärda uttalanden!

Visst jag respekterar andra människors åsikter. Visst det är självklart i en demokrati att alla ska få uttrycka sina åsikter. Men det finns gränser!! Varför ska människor med fobier få vräka ur sig kränkande, nedvärderande, skit utan att vi andra reagerar.

Jag får frågan om jag är släkt med denna pastor svaret är NEJ. För mig är det självklart att alla människor är lika värda oavsett var de bor eller kommer ifrån, har på sig, ser ut och oavsett vilken sexuell läggning de har. Alla har samma värde. Jag säger som Astrid Lindgren – Folk får göra som de vill i sängen, bara de inte ger sig på barn eller djur.

 

 

Monica.nu


Kommentarer
Postat av: Wolfenstein

"Varför ska människor med fobier få vräka ur sig kränkande, nedvärderande, skit utan att vi andra reagerar."

Kanske för att om det vore förbjudet så skulle vi inte ha yttrandefrihet.

Personligen så tycker jag att pastor Åke är koplett knäpp men det är ingen annledning att låsa in honom. Låt honnom sitta i in kyrka och vara knäpp. Att tåla knäppisar är någonting som man måste tåla i och med yttrandefrihet.

Föresten så är det bara ord och ord kan man inte skada med, såvida man inte skriker riktigt högt.

2005-11-14 @ 02:20:00
URL: http://wolfenstein.blogg.se
Postat av: E

Djur då, ska de inte heller få ge sig på djur? Folk verkar glömma att det redan nu i jordbruk runkas och injiceras, för att få ökad avkomma hos bland annat hästar och nötdjur. Det är lätt att glömma att människan är ett djur.

2008-05-06 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0