Kommunalare, extra riksdagsgrupp och möte med pensionärer från Lidköping

Idag började min dag med att jag träffade kommunalare från Gullspång. Jag visade dem Riksdagshuset och vi diskuterade mycket om den aktuella politiska situationen. Det gjorde vi också på det extra riksdagsgrupps möte som vi hade med finansminister Per Nuder. Jag kan inte gå in på detaljer om vad som kom upp om budgetförhandlingarna för det är inte meningen att förslagen ska ”sippra” ut i förväg. Men det har väl inte undgått någon att det kommer att bli en mycket reformtung budget med satsningar på jobb, jobb och jobb, Företagande, skattelättnader, barnbidrag, grönskatteväxling m.m. En framåtsyftande budget som ändå inte äventyrar statens ekonomi. Kan det bli bättre? Ja, det skulle vara att den går igenom också. Natten får avgöra om vi även fortsättningsvis ska ha individuell prövning av de som kommer hit som flyktingar eller hur det blir. En sak är säker, det behövs snabbare besked för alla som söker asyl och uppehållstillstånd i Sverige.

 

Läs mer på

Monica.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0