ZOZO

Igår kväll var jag på Bio för att se Josef Fares senaste film. I en fylld biosalong fick vi följa ZOZOs liv och vägen från bomberna i Beirut. De som förväntats sig komedi och skratt som i Kopps och Jalla!Jalla! fick gå hem med något annat i hjärtat. Nämligen insikten i hur svårt det är att komma till ett nytt land och förståelsen för att vi bär med oss det vi upplevt och kanske inte alltid handlar utifrån vad som är förväntat. Det går att fly från krig och misär och komma till Sverige. Filmen påminner ganska mycket om mitt liv som hund tycker jag, men att handlingen är förlagd till dels Beirut och till Sverige.

Idag har jag varit med i en löpartävling, låter det avancerat? Nja någon elit löpare är jag inte.

Jag ställde upp i motionsklassen på Hagenloppet. Kul grej att springa, med många duktiga löpare, 8 km på Billingen. Tiden? Känner mig faktiskt helt nöjd med 46 minuter…


Monica.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0