Vi lovar inte mer än vi kan hålla.

Idag har jag presenterat vårbudgeten på servicehuset Bagaren i Skövde.

Det var jätte kul att få visa upp en så stark budget med flera reformer för de äldre som bor där samt för Skaraborgs media. Ni kan se delar av presentationen på http://tv4.se/skaraborg/

10 miljarderssatsningen för de äldre var mycket välkommet. De boende på servicehuset betonade vikten av att trots att personalen gör sitt yttersta så behövs det fler anställda. Även första steget i tandvårdsreformen som gör att det inte ska kosta mer än 200 kr för en undersökning var populärt. De som är över 65 år omfattas redan av tandvårdsreformen och de menade att deras barnbarn behöver också få samma möjlighet som de har.

Vi satsar dessutom på ännu bättre företagsklimat, fler jobb och särskilda jobbsatsningar för de yngre. Integrationen, fler bostäder och krafttag mot hemlösheten var andra punkter vi med glädje kunde redovisa. Att de boende på Bagaren uppskattade fortsatta åtgärder för en bättre miljö och det gröna folkhemmet gladde mig särkilt. Det roligt att träffa så framtidsinriktade och framsynta människor som dels lärt av sin uppväxt och som dels vill att barn och barnbarn ska en bra miljö, bådar gott tycker jag.

Däremot mötte jag, av andra människor under dagen, olika uppfattningar. Både att det satsades för lite på plånboksfrågor och för få reformer. Samtidigt kom uppfattningen om att det var för mycket reformer bara för att det är val. Mitt svar på det är att vi ska klara dessa åtaganden även i lågkonjunktur.  Vi lovar inte mer än vi kan hålla.


http://Monica.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0