Byggstart motorvägen E20 Lundsbrunn-Holmestad

Snart smäller det, snart inträffar den stora dagen då Skaraborg ska få sin första motorväg.
Byggstarten kan ske tack vare att Regionen, som styrs av socialdemokrater, centern och folkpartiet gemensamt ,avsatt åtskilliga miljoner för regionaltillväxt. Därför kan Götene kommun ta lån för tidigare läggning av första etappen av E20. Regionen betalar räntan så för kommunen kostar det inget extra.
Detta är en typ av alternativ finansiering. En del är emot bland annat moderater att regionen gör sådana här satsningar. Jag tycker det är trist med bakåtsträvande, konservativa politiker som vägrar ha flexibelt tänkande.
I alla fall så har regeringen givit sitt godkännande och planeringen i fullgång för fösta spadtaget som statsminister Göran Persson ska ta den 14 augusti.Idag träffade jag bland andra kristdemokraten och kommunalrådet Bo Bergsten i Götene samt representanter från vägverket för at diskutera och färdigställa ”första spadtaget för motorvägen i Skaraborg”. Jag ser fram emot den dagen. 

Monica.nu



Kommentarer
Postat av: helgonblomma

"Jag tycker det är trist med bakåtsträvande, konservativa politiker som vägrar ha flexibelt tänkande."
en 2+1 väg hade nog räckt i vissa stycken ... vilket jag inte tycker är vare sig är konservativt eller bakåtsträvande ...

:)

//helgonblomma (mp)

2006-08-01 @ 23:40:40
URL: http://helgonblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0