GREENKONTAKT

I över fyra årstid har jag haft öppet sitt medborgarekontor på s-expen i Skövde. Där kan skövdebor och andra besökare, fika tillsammans och diskutera politik, ställa frågor och lämna fram sina synpunkter.

För fyra år sedan hette det "Monicas valbyrå" många trodde nog att det hela skulle läggas ner efter valet men jag ville fortsätta.

För mig är det viktigt att vara nåbar under hela mandatperioden, efter valet 2002 döpte jag om valbyrån till Medborgarkontakten. Numera heter det "Greenkontakt" för att det inte ska blandas ihop med någon kommunalinrättning.

Det är jätte kul att få träffa människor och intressant att få höra både tragiska händelser, missnöje men också optimism och träffa nyfikna Skövdebor.


Tack vare "Greenkontakten", företagsbesök, skolbesök och föreningskontakter i kombination med uppdaterad hemsida, "Greens kommentarer" och blogg har jag blivit Riksdagens mest nåbara ledamot. Det tycker är både kul och förpliktigande.


Välkommen måndagen den 6 mars kl.15.30-17.30

Monica.nu


Kommentarer
Postat av: anomatom

Så länge makthavarna slipper ta ansvar och konsekvenserna av sitt beteende och agerande kommer detta samhälle aldrig att förändras.
Hoppet finns? gör det?

2006-03-08 @ 07:31:22
URL: http://anomatom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0