Det bästa kriteriet för nästa partiledare= en kvinna

Visst är det kul att det blivit fart i debatten om vem som ska bli sossarnas partiledare för framtiden. Jag vill ha den bästa för partiet. En ödmjuk, demokratisk, lyssnande, tydligt, modern, ideologisk, med rötterna väl förankrad i rörelsen.

Och det viktigaste av allt, jag vill ha en kvinna som nästa partiledare. För mig är det det viktigaste kriteriet just nu. Det vore bra för partiet, för Sverige, för demokratin och för att kunna vinna nästa val. Därför är jag jätte glad att det är kvinnor som diskuteras nu.

Men jag är orolig för att dessa kvinnor ska sågas och dribblas bort med olika argument.

Jag vill inte ha en man som pekar med hela handen som ska ta över. Tyvärr är det ju så att allt för många attraheras av ”den store ledaren”, både män och kvinnor ramlar lätt in i fällan eftersom det fortfarande är mannen som är norm i samhället.

Just därför är det extra viktigt att det faktiskt blir en kvinna denna gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0