Fullt ÖS på Torget i Skövde

Idag startade rättviseturnén i Skövde och på många håll i landet.

Vi bjöd på kaffe, samlade in namnunderskrifter och mötte många arga människor på Hertig Johanstorg i Skövde.

Jag mötte Ulla som beskrev situationen för deltidsarbetande kommunalkvinnor, jag mötte lågavlönade handelsanställda kvinnor som var förtvivlade, jag mötte pensionärer som ställde upp för sina barn och barnbarn, jag mötte arbetslösa som just fått besked över att de inte får gå kurs efter nyår eftersom åtgärder och förkovring dras in för arbetslösa. Jag mötte också människor som är oroliga för att lönerna ska sänkas i framtiden. Den borgerliga regeringen talar ju sig varmt för att låglönejobb ska vara framtidslösningen för arbetslösa.

Borgarna vill förändra Sverige. Snabbt lägger den borgerliga regeringen det ena förslaget efter det andra som kommer att leda till försämringar i arbetsrätt och socialförsäkringssystem. Syftet är att skapa en låglönemarknad. Att helt enkelt göra folk fattigare och på det sättet tror man att fler får jobb.

Förslaget kring a-kassan har ett enda syfte att skapa en låglönemarknad. Pengarna som dras in ska finansiera stora skattesänkningar.

Detta ställer vi inte upp på, och vi känner att vi har ett brett folkligt stöd i denna fråga, även bland traditionellt borgerliga sympatisörer. En massiv opinion har den senaste tiden formerats mot den borgerliga regeringens politik för ökade klyftor och mer orättvisor.

Hundratals skrev på protestlistorna i Skövde idag så det blev fullt ös bland aktiviteterna sedan kom regnet och även det Öste ner

Monica och Patrik

Läs mer

http://www.socialdemokraterna.se/templates/News____90927.aspx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0