Återigen, ett stort tack till alla valarbetare…

Visst svider det, inget att hymla med. Alltid trist att förlora!

Men så här mitt i natten är jag ändå glad att Skaraborgs socialdemokrater gjort ett bättre resultat än riksgenomsnittet. Jag får också passa på att gratulera moderatpartierna till en lyckad valrörelse och valresultat. Vi har inte varit lika duktiga denna gång.

Naturligtvis är jag orolig för Sveriges ekonomi, för alla dem som ska tvingas ta de låglönejobb som moderatpartierna pratat om. De har gått till val på att öka skillnaderna i samhället och det är förstås trist att sådana värderingar ska få råda i Sverige. Men så är det med demokratin. Folket har sagt sitt. Vi har förlorat men tar givetvis nya tag till nästa val…

 

Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0