Tog mig till Stockholm trots den vilda flygstrejken

 

Jodå jag tog mig till Sverige, det går ju faktiskt tåg på Öresundsbron. Men det var kaos och rörigt för många resenärer när jag drog från Köpenhamn i Danmark,

Jag hann till Stockholm för att delta i en avtackning för Birgitta Svensson.

Birgitta har jobbat på socialdemokratiska partidistriktet i 42 år. Hon har varit en klippa på expen där hon hållit ordning på både räkenskaper, medlemmar och pappersarbete.

Ingen har så god ordning som hon på vad som händer i partiet. Valsedlar, medlemsomröstningar, nya partiledare som kommit och gått. Birgitta berättade om att hon var med på den partikongress som Olof Palme valdes till partiordförande. Hon har varit med om mycket den kvinnan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0