Visst bordeNisse Sandberg och alla hans kompisar få fortsätta köra i FMCK på Kråkberget

Försvarsminister och jag var överens. Det är en för stram hållning som försvaret gjort av den förordning som finns. Föreningslivet är samhällsnyttig verksamhet. Viktig både pedagogisk och sportsligt. I 15 år  FMCK Skövde fått tävla på militärens mark. Visserligen försökte Mikael Odenberg skylla på sossarna men jag ville inte träta med honom idag trots att jag vet att socialdemokraterna alltid jobbade för att utveckla och stödja föreningslivat. Försvarsministern erkände sedan at det var jurister på försvarshögkvarteret som tolkat detta mycket stramare, de har inte bara tolkat förordningen utan också förarbetet till den samma  Men nu är det upp till försvaret att meddela att de tolkar idrott och föreingslivet som samhällsnyttigverksamhet och att de då kan fortsätta med att låna ut mark och logement Det hela är ett missförstånd som måste kunna gå att lösa relativt lätt, tycker jag.Förhoppningsvis ges den mindre stramare hållningen före sommaren så att inte tävlingar och arrangemang stoppas. Det är många idrottsklubbar som blir drabbade.

Orienterare, fotbollsklubbar, handbollsklubbar, brukshundsklubbar, cykeltävlingar, cuper, enduro, MC, jeepklubbar som kommer i kläm om inte detta löser sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0