Dags igen för tågförseningar

Nu var det dags igen att åka tåg till Stockholm. Eller snarare försöka ta sig fram via tåg. Det mest bekväma och miljövänliga sättet att resa. Jo, jag vet men jag blir så trött på alla dessa förseningar. Det sägs att 97% av tågen kommer i tid, det tror jag så mycket jag vill på. Eller varför är de 3% alltid koncentrerade till de tåg jag ska åka med?

Dessutom brukar jag få höra att just Västra Stambanan mellan Stockholm och Göteborg är den bana som är bäst på att hålla tiderna. Jösses, hur är det då för alla andra i detta avlånga land som ska ta sig någonstans med spårbunden trafik. I flera dagar har vi kunnat läsa i Göteborgsposten om frustrerade pendlare. Jag skrev en Interpellation till Åsa Torstensson förra gången jag blev sittande så här på ett försenat tåg. Vi får se vad hon svarar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0