Möte i Houses of Parliament med Lord Craigavon

 I dag har jag mött Lord Craigavon i London. Han tog emot utanför Parlamentet och var mycket diskussionsglad och ville berätta allt om Englands parlament. Han tog upp allt från Drotningens besök, till klimatförändringarna och politiskt heta frågor just nu.

Han kallade mig den unga flickan, jag vet inte om jag ska tolka det som ett sätt att nervärdera mig eller om han ville ge mig en komplimang. Men jag valde att inte reagera alls på det uttalandet.
På eftermiddagen gjorde vi en djupare analys av Gordon Browns tal. Måste säga att jag blev glatt överraskad för även jag hade gått på mediabilden om att han är grå och tråkig.
Hans tal är lysande och hans genomtänkta politik gör intryck på de flesta tror jag.
Även Lord Craigavon kommenterade situationen om att högerledaren Cammeron har väntat på ögonblicket när Blair lämnar över till den något mindre karismatiska Brown, men att Cammeron inte alls stigit i opinionen de senaste månaderna.
Britterna kanske gillar Brown trots allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0