Nu har Lars Lejonborg lovat att komma till Skövdes högskola

Idag har vi interpellationsdebatter i Riksdagen, denna gång behövde jag inte vända i Vingåker. I samband med att Lars Lejonborg svarade på, det olycksaliga utspelet, om att vi ska ha färre universitet så passade jag på att återigen bjuda in honom till Skövde.

Han kommenterade ha det faktum att han ska vara kvar inom Högskole- och forskningsvärlden som minister utan att vara partiledare längre.

-         Det kan göra att jag kan fortsätta besöka universitet och högskolor sa han, och lovade alltså mig att han ska komma till Skövde.

Det gör att vi kan fortsätta berätta om vikten att Skövdes högskola får fortsätta att utvecklas.

Skövdes högskola har kvalité och kompetens, studenterna som går där får jobb efteråt och har en bra social situation under studietiden. Dessutom har Skövde som stad blommat upp till en modern ungdomlig stad tack vare högskolan. Det skulle vara förödande för hela Sverige om vi skulle få en återgång till att bara ha utbildning på några få platser. De små och medelstora högskolorna har tagit tillvara och gett fler chansen trots att högern var emot satsningen. Men nu behöver Skövdes högskola utvecklas och ges möjlighet till forskning, mastersutbildningar, doktorander och eximinationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0