Annika Lanzt ringde mig angående min debatt med Nyamko Sabuni


Hon ska ha en radiorevy i TV i eftermiddag där Nyamko Sabuni ska få berätta varför kvinnliga ministrar lämnar regeringen.

Kul att de tar mina interpellationsdebatter som manus till revyer.

Men det var också ganska märkliga saker Sabuni sa. Bland annat

Att det ska det bli skattereduktion för köp av hushållsnära tjänster. De kvinnor, statsråd och statssekreterare som har fått avgå, tjänar mellan 80 000 och 100 000 i månaden. Har de inte råd att anlita hjälp i hemmet? Det förvånar mig. Om de nu inte vågar fråga sina män om avlastning - har de då inte råd när de tjänar 80 000-100 000?  De har råd att köpa tjänster,  andra skattebetalare ska inte behöva vara med och subventionera för dem som tjänar så mycket pengar.

Det är väl tillräckligt att skattebetalarna ska betala 2 miljoner till Ulrica Schenström för att hon kysst en journalist och varit full på krogen.

Jag känner många kvinnor som skulle kunna tänka sig kyssa en journalist för 2 miljoner....



Lantz

debatten


Kommentarer
Postat av: Nina Drakfors

Här skriver du på för att kräva att regeringen ska rädda torsken i kattegatt
http://www.namninsamling.com/site/sign.asp?id=2431

2007-12-21 @ 12:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0