Dags för Almedalsveckan, det ska bli kul

Det är både intressant, givande och kul.  Men det är klart att en viss oro känner jag inför att det blir mer och mer lobbyister och kapitalstarka krafter som vill ta över agendan. Det vore synd eftersom jag gillar detta otvungna och informella sätt att diskutera och inspireras om samhällsfrågor. Snart dags för min 15 vistelse på Gotland i samband med politiker veckan eller Almedalsveckan som den kallas, den kan också kallas Palmedalsveckan eftersom det var Olof Palme som startade traditionen.

Jag kommer att finnas där, delta på flera seminerier, debattera och träffa samhällsintresserade män och kvinnor från alla delar av landet och resten av världen.

Naturligtvis ska jag blogga om mina intryck

alla är inte där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0