Grått i Visby men intressant start

Min morgon i Visby började med att jag fick veta att jag blivit utnämnd av http://www.foretagarna.se till en av den Riksdagsledamot som tagit mest initiativ för småföretagarna. Det var ju smickrande, hoppas bara att den borgerliga regningen lyssnar på mina förslag om infrastruktur, IT, mindre krångel (som de påstår att de ska göra men istället gör tvärtom) Så jag sprang in till min vän och kollega Carina Ohlsson för att berätta nyheten för henne. Hon blev också glad men var upprörd över att Andreas Carlgren försöker påskina at socialdemokratiska regeringen inte gjort något för Östersjön.

-         Men de har ju varit emot alla våra satsningar och osams inom alliansen om grönskatteväxlingen, om koldioxidutsläpp och om vi ska gå före de andra länderna eller vara medlemåttor. Dessutom vill de ha med oss i opposition nu när de vill höja bensinskatten, säger Caina, är det inte typiskt?

 

Sedan tog vi en uppfriskande promenad på 30 min i regnet ner till Högskolan i Visby


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0