Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist

Har sent om sidor tagit mig tid till att läsa Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängdes. Men nu är jag fast och det känns som jag kommer att sträckläsa.  Lisbeth Salander är så märklig och duktig så det är svårt att tro att sådana människor finns, men så ska jag inte tänka utan bara låta mig underhållas av Salander och "Kalle Blomkvist". Stieg Larsson skrev mycket intressant och detaljrikt.
Han raljerar med Sverige demokrater också, hoppas han ger dem en rejäl snyting i dessa böcker. Gör han nog med tanke på att han varit expos chefredaktör http://expo.se/stieglarsson.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0