Expressen sökte mig flera gånger, viktiga politiska frågor att bli intervjuad för, trodde jag

 

Jo expressen ringde. Eftersom jag debatterat om framtidens katastrofberedskap och räddningsskolorna med Mikael Odenberg i Riksdagen, blev jag inte förvånad. Men frågorna gällde morgondagen sa han. Javisst, tänkte jag eftersom jag har en viktig debatt med Anders Borg angående de ökade klyftorna och genusperspektivet i budgeten.

 

Nej, det gäller morgonens fotbollsmatch, journalisten hade läst på politikerbloggen att jag är en av de tre tjejer som är med i oppositionens fotbollslag och att regeringspartierna bara ställer upp med en enda tjej. Ja, det var ju dåligt av dem. Året fotbollsmatch mellan oss folkvalda brukar gå ganska tufft till och jag får hoppas att jag klara mig från blåtiror och vrickningar. Dessutom hoppas jag att vi vinner över HÖGERN så att vi åtminstone kan glädjas över det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0