Påväg till två helt olika årsmöten

Först ska jag till Ånnaboda för att vara med på sca49-54 chevaklubbens årsmöte

Många har frågat mig om det går att förena det miljöengagemang jag har med att vara ordförande för i en veteranbilsklubb. Frågan är helt klart berättigad. För mig går det att det att förena. Tycker till och med att det är viktigt att kunna var med i olika föreningar, träffa olika intressanta människor och diskutera miljö även bland motorhistoriska fordon.

De som har en veteranbil har ett oerhört intresse för detaljer, mekar, hittar lösningar på svåra problem och gillar att träffas på motorträffar runt om i landet.

Dessutom är det så att veteranbilar som visserligen drar bensin, körs oerhört lite. Det finns en uppgift på att dessa bilar körs i genomsnitt 87 mil per år. Det ska jämföras dagens moderna  bilar som visserligen är mycket mer miljövänliga per mil men som körs  2000- 3000 mil per år.

Nästa årsmöte som jag ska till idag är s-kvinnor i Sollentuna.

Dit kommer Mona Sahlin, Nalin Pekul och Wanja Lunby-Wedin och alla ombuden från hela Sverige. Det ska bli både intressanta politiska debatter och val av ny styrelse inklusive ordförande val


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0