Igår öppnade RFSLs sin kongress här i Skövde.

 http://www.rfsl.se/ 

HBT.se


Både prästen Karin Långström Vinge och EU minister Cecilia Malmström gjorde bra ifrån sig. Malmström inledde med att prata om de allvarliga kränkningar av mänskliga fri- och rättigheter som sker runt om i världen.  I fler länder än vad vi kan räkna nästan utsätts människor för tortyr, förföljelse, trakasserier av polisen, fängslande, hotfullt beteende och ibland döms man till döden för att man älskar någon av samma kön. Det är helt oacceptabelt. Det är horribelt.  Det är viktigt att lyfta fram hbt-personers rättigheter det behövs ett starkt stöd för hbt-personer.
I morgon söndag ska jag hälsa från socialdemokraterna på RFSLskongress, det ska bli kul, jag har även med mig en dvd hälsning från vår nya partiledare Mona Sahlin.

RFSL (kongressen i bilder)

RFSL (Mona Sahlins videohälsning)


Idag har vi årsmöte i sossarna, vi ska bland annat behandla valanalysen men naturligtvis blicka framåt.
Men först ska jag njuta av vårsolen, det kvittrar underbart just nu i Tallbacksskogen, fåglarna sjunger att jag måste komma ut till dem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0