finansutskott, interpellationsdebatt och kommundelsstämma i Tidan

 Idag har jag varit på finansutskottsmöte där vi bland annat hade saksamråd med Anders Borg om en del EU-frågor
Jag fortsatte sedan att diskutera EU i en interpellationsdebatt med Cecilia Malmström. Jag uppmanade henna att bli lika aktiv som hon var innan hon kom in i Regeringen med att försöka stoppa flyttcirkusen. Hon har en mycket längre profil nu i de frågorna och det tycker jag är synd.
 Sedan förflyttade jag mig till det trevliga samhället Tidan där vi hade kommundelstämma ikväll.
Vi pratande om Kommunikationer, Övergångställen, Cykelvägar, Trafiksäkerhet, bättre vägar och hastighets begränsningar, Busshållsplatsen placering. 
Vi diskuterade Fritidsaktiviteter för ungdomar i Tidan  Andra frågor som kom upp var Äldreomsorg och HandikappHur blir det med äldrevården i framtiden?
Det behövs mer personal i äldrevården särskilt på natten.  
När det gäller fixarMalte har det varit en mycket bra verksamhet och borde få fortsätta även när statsbidraget försvinner. Hur tar kommunen hand om handikappade som är utskrivna från regionens sjukvård?Hela bygden ska leva satsa på hela kommunen.Tidanborna påpekade att de också betalar skatt men känner sig bortglömda av kommunen.
Kommunen borde satsa även på Tidanbadet inte bara på Arenan inne i Skövde
 Det var ett givande möten där väldigt många frågor berördes, hoppas att de som kom dit också tyckte det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0