Mitt svar: - statssekreterare får vara hur fulla som helst, på ledig tid



Efter min fråga i bloggen "hur fulla får statssekreterare vara?" Har jag funderat på egen hand och kommit fram till att det har inte vi med att göra. Det måste finnas en personlig integritet, där allmänheten inte behöver veta om TV4 betalt hennes krognotor flera gånger, om hon drack två eller tre flaskor vin i hop med journalisten eller om det tillhör hennes personlighet att pussas och kramas med de hon umgås med.
Det måste hon få behålla inom sin personliga integritet, inom sin personliga svär som alla måste få ha

Det vi har med att göra är, var hon kapabel att klara sitt jobb?, var hon ledig, hade hon krisberedskap för landets säkerhet?

Nu när statssekreteraren tagit ledigt måste stadsministern ta sitt ansvar, reda klarhet ur dimridåerna och ge svar på frågor som alla ställer.

Vem hade ansvar den aktuella kvällen för rikets säkerhet?

Min uppfattning är att det var statsministern som hade det, men efter denna veckas velande från han sida så undrar jag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0