Helt plötsligt Kommunfullmäktiges ordförande



På förra kommunfullmäktigemötet fick jag hoppa in som ordförande eftersom Mikael Wendt plötsligt blivit sjuk. Jag är viceordförande och har inga problem med att leda möten, det är till och med riktigt roligt. Nu visar det sig att Mikael tyvärr kommer att vara hemma ett tag till. Då kom frågan om jag var fullmäktiges ordförande i två månader eller om jag är arbetande vice ordförande. Efter samråd med kommunjurist, kommunallag och arbetsordning fick jag besked att jag formellt är kommunfullmäktiges ordförande under denna tid.

Jag tycker uppdraget är både intressant och givande men jag vill inte att någon ska vara sjuk.

Så jag hoppas på snar bättring för Mikael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0