Motion, motion och motion


Det är skillnad på motion och motion. Just nu motioner jag mycket.

Dels pågår allmänna motionstiden i Riksdagen. Jag motionerar om ett IT-samhälle för alla, bättre kommunikationer (borgarna lovade ju hela förra mandatperioden att satsa på vägar och järnvägar och det var bara bluff, det bidde inte ens en tumme på den fronten).

Jag motionerar om barnens uppväxtvillkor, om ett rättvisare EU, om Räddningsskolan i Skövde och så vidare. Men jag motionerar också rent fysiskt. Innan jag åker till Riksdagen idag ska jag till Lidingö för att springa TjejLidingöloppet. Det kommer att bli jobbigt, jobbigt särskilt i den så kallade Abborrebacken, men härligt, härligt efteråt. Men sedan är det dags för att skriva motioner igen

DN

svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0