Samarbete med nordvästra Ryssland

Jag har varit i St: Petersburg med Nordiska kontrollkommittén. I Ryssland har situationen förändrats mycket de senaste åren. De vill samarbeta med Norden och de vill kunna påverka processen.Ryssarna försöker hitta investeringar till infrastruktur samt utveckling med samband till innovation och ny teknolog. Gemensamma intressen finns inom utbildning och innovation: universiteten i de nordvästryska regionerna är intresserade av samarbete och utbyte som förbättrar deras relationer med näringsliv. Vi har också diskuterat de informationskontor som  finns i Kaliningrad och S:t Petersburg  Informationskontoren är viktiga för det nordisk-ryska samarbetet. Alla som bads kommentera frågan tyckte att samarbete inte varit möjligt om informationskontoren hade stängts. Dessutom hann jag med att se det underbara mycket imponerande Vinterpalatset med State Hermitage museum. Och ett besök på Saint Isaac?s Cathedral. Det var fantasiskt. Dagen avslutades med dansuppvisning och jag behövde inte visa mina kosackdanskunskaper och tur var väl det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0