Debatten med Cecilia Malmström blev inte av det var Göran Hägglund som tog debatten med mig istället


I går skulle jag ha debatterat med EU-ministern om hur Sverige ska jobba med barnperspektivet när vi är ordförande land i EU 2009

Barnets rättigheter kan bli ett viktigt tema under det svenska ordförandeskapet. Då har Sverige möjligheten att visa hur det svenska välfärdssamhället och den svenska modellen gjort vårt land till det bästa landet att vara barn i, ett exempel som står i skarp kontrast till andra europeiska länder med konservativt styre och utan barnpolitiskt fokus. Mot bakgrund av att mycket återstår att göra för att stärka barnets rättigheter i EU kan detta vara en prioriterad fråga under det svenska ordförandeskapet 2009.

Men hon hade lämnat över frågan till Hägglund. Han är ju snäll och trevlig även om jag tydligen retade upp honom en smula när jag påpekade att Cecilia Malmström inte har någon egen porttfölj.

Hägglund var nog ändå glad över att få en andhämtningspaus i debatten om att han ska sälja ut apoteken. Både före och efter min Interpellation fick han försöka svara på frågan om hur  läkemedel ska säljas i framtiden och hur patienter ska kunna få stöd och råd av de som säljer


debatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0