PRYO som brevbärare


Klockan sju i morse träffade jag brevbärana i Skövde.
Först fick jag vara med och sortera posten
image586



Sedan fick jag ta del av deras arbete med att förbättra arbetsmiljön och vikten av att införa fastighetsboxar.
image587

Vi cyklade till Hentorp och jag fick lära mig hur postutdelningen går till. Det blev mycket spring i trappor och många tröga brevinkast som borde bytas ut till fastighetsboxar på bottenvåningen

image588
efter det tuffa mortionspasset var det dags för eftersorteríng och mera information om utslita knän och onda ryggar som brevbärare drabbas av.
Det var en givande dag med många glada tillrop och lärorikt om hur brevbärare arbetar

Kommentarer
Postat av: Henrik Lundh

Det är bra att arbetsmiljön för brevbärare kommer upp till ytan mvh henrik

2009-01-04 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0