Funderar på om det är läge för en interpellation angående alla tågförseningar..
Så var det dags igen att sitta still på ett tåg och stirra in i en bergvägg... Jag blev förvarnad om att detta tåg skulle bli försenat ungefär 10 minuter efter det att jag klivit på.
Då var orsaken banarbete, sades det. OK jag förväntade mig då att bli 15-30 minuter sen till Stockholm.
Nu ropade tågmästaren i högtalaren igen om ytterligare en tågförsening, signalfel löd budskapet denna gång. Vi får se hur länge vi ska vänta på att få signal om att åka vidare.
Vilket fall som helst är det trist, det finns roligare saker att göra en lördagskväll.
Funderar på om det är läge för en interpellation angående alla tågförseningar. Undrar om infrastrukturministern har någon åtgärdsplan eller dialog med SJ för att lugna tågresenärer?
Dessutom har jag förstått att interpellationer retar upp en och annan bloggare...
Presentera gärna en eventuell interpellation här på din blogg så att svd och alla andra får se hur en verklig interpellation ser ut. Sedan kan det vara bra att lägga upp alla kommande interpellationer här på bloggen så att alla själva kan bedöma ifall det handlar om obstruktion eller bara om regelrätt oppositionsarbete.
//LP
Sorry, missade att alla interpellationer finns på riksdagens hemsida. Alla Monicas interpellationer: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=100028&rm=2007/08&iid=975579292417
Det verkar som en Järnvägsrevolutionen är på väg.
http://henrikalexandersson.blogspot.com/2008/08/jrnvgsrevolutionen.html
Det ar bra fortsatt i den stilen, bry dig inte om besservissarna som tror att stavning ar det viktigaste i livet
Håller med Annelie, betjäna befolkningen med rättvis politik är viktigare och det har det varit tunnsått med i många,många år.
Vi behöver nya spår! Och det som framförallt behövs är nya spår för höga hastigheter. Här är planerna på 250km/h inte gott nog. Vi behöver nya höghastighetslinjer för minst 330km/h. Det avlastar befintliga spår (och ger således mer plats för gods- och regionaltåg) och skapar också helt nya möjligheter för tåget som kan konkurrera ut flyget i sydsverige och också ner till Köpenhamn. Även tåg ner till Hamburg skulle seriöst kunna konkurrera med flyget efter att Fehmarn-bält-bron byggts.
Tyvärr har ju samtliga partier i båda blocken länge missat att hålla spårutbygnaden igång. De enda som väl egentligen pratat om det är miljöpartiet som dock tvingade fram botniabanan före ostlänken, trots att mängden människor som har nytta av ostlänken är mycket större. Svenska höghastighetståg trafikerade med fransk AGV, tysk ICE eller japansk Shinkansenteknologi skulle innebära fantastiska möjligheter för tåget i Sverige.