Häpnadsväckande uttalanden från borgerliga i Riksdagens arbetsmarknadsutskott


När jag sitter på mitt arbetsrum och förbereder mig inför kommande debatter med finansutskottet har jag TV:n på för att lyssna på debatten om arbetslösheten.

Jag häpnar över de påståenden som de borgerliga ledamöterna kommer med nu när arbetslösheten ökar så dramatisk,  ekonomin står still och lågkonjunkturen slår igenom med full kraft.

Ena stunden påstår de att vi socialdemokrater har en ofinansierad önskelista med förslag på åtgärder för att komma tillrätta med den skenande arbetslösheten. En önskelista som de borgerliga ledamöterna inte kan gå med på för att det är för dyrt.

I nästa stund säger de att vi inte har några förslag alls utan "bara" pratar om ersättningsnivåer för de som drabbas av arbetslöshet.

Båda påståendena är lögn. Våra batterier av åtgärder är fullt finansierade och ersättningsnivåerna är otroligt viktiga för tryggheten, för att inte behöva gå från hus och hem när arbetslösheten slår till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0