Barn far illa


Det finns utsatta barn i Sverige. Det finns föräldrar som inte klarar/orkar med sitt föräldraansvar och barnfattigdomen har ökat

Jag deltar i BRIS seminariet om utsatta barn i kulturhuset i Stockholm
Med på seminariet finns förutom Ingela Thalén och Göran Harnesk
Kari Killén, forskare emerita på det norska forskningsinstitutet Nova, socionom och fil. Doktor, som har forskat kring emotionell omsorgssvikt och psykisk misshandel är världsledande.
Barbro Henriksson, konsult med mångårig erfarenhet av pedagogisk gruppverksamhet för barn till alkohol- och drogberoende föräldrar.
Madeleine Cocozza, medicine doktor och legitimerad psykoterapeut, som granskat anmälningar till socialtjänsten om misstanke att barn far illa barn i Linköpings kommun.

Varför ska barn fara illa i vårt välmående land och varför ska klyftorna öka? Det är frågor som jag ställer mig när jag hör om dessa utsatta barn.



mer betyg

barn i DN

mera betyg och skriftliga omdömen


Kommentarer
Postat av: Havsglimten

Det är inget som började nu...vad tänker ni göra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0