I mödrarnas spår för framtida segrar


Det är en underbar känsla att få spurta i Mora för att nå Vasaloppsmålet.

Två gånger tidigare har jag gjort det men då har det "bara" varit Tjejvasan på 3 mil. Nu hade jag bestämt mig för att snäppa upp utmaningen en smula och ta mig an Halvvasan dvs 45 km. Jag bor i Skövde, därför har jag kunnat träna på Billingens konstsnöspår trots den snöfattiga vintern. Därför har jag sett fram emot denna dag länge. Jag hade inte räknat med att spåren skulle vara så isiga och att jag skulle få köra i snöyra en stor del av loppet. Därför blev det kämpigare än vad jag tänkt. Men det är värt allt slit när man passerar klockstapeln i Mora och hör folkets jubel. Min tid på 4 timmar och 46 minuter är jag också mycket nöjd med. Men nu är jag stel och har skavsår lite överallt. Ska bli skönt med ett varmt bad i kväll


resultat

vasaloppet.se


Kommentarer
Postat av: Anita

Vad du är duktig, jag skulle oxå vilja våga prova.

2008-02-27 @ 10:44:54
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0