- Varför har du KU-anmält Göran Hägglund, han som ser så trevlig ut?


Jag pratar med en mängd män och kvinnor i telefonen. Det är ett sätt att finnas tillhands, sköta sitt uppdrag och få synpunkter och förslag. Många har kommenterat alla turer om den utförsäljning av statliga ägor som varit ett kaos utan like det senaste året.

Många är mycket upprörda, inte bara av taffligheten och alla misstag som borgarna gjort, utan också själva företeelsen att bara sälja av ideologiska skäl, för några andra skäl finns ju inte. Det ger inkomst en gång och så aldrig mer till staten. Som att sälja kon för att ha råd att köpa mjölk. Ja ni vet allt det där...

Men idag har jag talat med en äldre man i 75års åldern som jag känner sedan tidigare. Han tyckte att det var onödigt att KU-anmäla Göran Hägglund för hans eventuella ministerstyre och formlösa styrning av Apoteket.

-         Han ser ju så trevlig ut, sa mannen.

Jag håller med honom om det. Dessutom ser han inte bara ut han är trevlig också. Den trevligaste av de fyra borgerliga partiledarna, tycker jag. Men jag vet att det går att skilja på personligheten och politiken. Det finns många trevliga borgare men deras politik går enligt min uppfattning i fel riktning. Jag tror nog att även Göran Hägglund kan skilja på sak och person.


Kommentarer
Postat av: Lasse Berglund

blir nästan lite skrattsugen när kag läser det här, snacka om fördomar som den mannen lägger i dagen. Men om du får flera såna komentarer så påpeka då för komenteraren att även den amerikanske massmördaren Ted Bundy enligt sina grannar bland andra såg trevlig ut. Bra att komma ihåg för den som dömer en människa efter utsidan.

Kanske skall säga också att jag inte på något sätt härr vill jämföra Götran Hägglund och Ted BUndy utan bara peka på fenomenet

2008-01-03 @ 21:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0