14 miljoner invånare i Delhi, många av dem är mycket fattiga

image383

På bilden ser ni dels alla kablar i luften och dels tiggande barn....

Det var med blandade känslor vi åkte runt för att se berömda platser och byggnader i Dehli . Det är grönt och vackert på många ställen men också mycket mycket fattigt med barn som tvingades förnedra sig till tiggeri och gav sig på oss väldigt intensivt. image382


En av de roliga episoderna som inträffade var när jag besökte gymmet på morgon
en. Då gyminstruktören sa att jag var den starkaste kvinnan i världen. Trots att jag förstod at han överdrev (lite) och att han (kanske) sa det för att han ville ha dricks så blev jag både pigg och stark av berömmet. Där ser man vad positiv feedback kan ge styrka...


Kommentarer
Postat av: Neda

Men kan ni inte betona det där med positiv feedback lite extra när ni pratar med vissa lärare? Det skulle inte skada om vissa av dem insåg att elever inte är datorer som lär sig och minns allt automatiskt.

2008-01-05 @ 17:47:26
Postat av: maria

Vilken upplevelse att ha varit Indien :)

2008-01-05 @ 17:49:36
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0