Demokrater i Iowa vill ha Barack Obama, republikanerna vill ha baptistpastorn Mike Huckabee.

Två män som blev vinnare i Iwoa, inte så förvånande. För de som vill ha en kvinnlig president är inte loppet kört på länge. Det blir spännande att följa denna politiska turné (ska fundera på om jag tycker att det är en demokratisk turné eller propaganda cirkus) Att det pratas politik, skola och sjukvård för alla är förståss positivt. Jag har lite svårare att attraheras över moralisterna som är mot abort men för dödstaff och uttrycken att en bra karl reder sig själv. Det väldigt lätt för de som glidit fram på en räkmacka genom livet att säga att det är bara att ta tag i sig själv och börja jobba. Men alla de som inte ens fått chansen till en bra skola då, de som redan från barnsben blivit hånade, förtryckta eller hatade för sin hudfärg, sitt kön sin sexuella läggning eller rent för att de vuxit upp i fel stadsdel. Hur lätt är det för dem.

svd


Kommentarer
Postat av: Rosemari S

Hej Monica. Jag har inte din epost och undrar om du kan maila mig?

2008-01-04 @ 10:20:58
URL: http://bloggtidningen.se
Postat av: Anita

Svavelosande pastor Huckabee var definitivt riktigt ruggig. Vad som helst men inte han känns det nu. Vad tror du om John Edwards - läste att han är väldigt profacklig - känns inte helt fel det heller.

2008-01-04 @ 17:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0