Ett helt annat klimat i USAs presidentvalskampanj


Jag ska villigt erkänna att jag har lite svårt för att se när människor från samma parti angriper varann. Det var lika svårt för mig att se, när Frankrike skulle vaska fram sina kandidater för öppen ridå. Jag är fullt medveten om att det finns många Svenskar som gillar att kandidaterna tar heder och ära av varann och ska sedan samarbeta för att vinna valet tillsammans.

När det gäller Clinton och Obama, ( även John Edwards var med i TV-debatten men syntes tyvärr inte så mycket), så ska de båda försöka ta mitten väljarna och ska därför gilla vissa saker som republikanerna genomfört samtidigt som de ska ta avstånd eftersom de ska visa att demokraterna är till för alla. Båda är ju jätte bra men visst är Clinton ett strå vassare?


svd


Kommentarer
Postat av: Neda

De båda för demokratin vidare då en vinst för någon av dem antingen innebär en vinst för kvinnor eller för mörkhyade. USA är ett så inflytelserikt land och det är många länder som antagligen tar efter, så det här valet påverkar egentligen alla...

2008-01-22 @ 20:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0